sábado, 2 de septiembre de 2017

30/31th August CLIL IN NC

Dear teachers, 

How are you doing? How was the first school day? Hoping you are doing well. I am sorry I have been disappeared due to today I took my exam so I have been concentrated on it (just the way I am). 

¿Qué al estais? ¿Cómo fue el primer día de colegio? Espero que todo bien. Siento haber estado desaparecida estos días, pero hoy tenía el examen y he estado muy concentrada en él (así soy yo...)

These days, lessons have been focus on consolidating learning, differentiation and assessment. Danniel (our teacher) asked us something that really made me think about: “Why we speak while teaching?” At first time, I could seem a non sensitive question, but it is not indeed. We are always speaking in class however, CLIL is not looking for teachers to speak but for students. What I mean is we have to change our minds. In the Era we live, we are not supposed to be the ones who are speaking the whole lesson. We are supposed to be the ones who encourage them to participate, to contribute, to communicate, to take part on… those things which are essential for a full development. 

Estos días las clases han ido acerca de cómo consolidar los aprendizajes, cómo hacerlos posibles para todos los alumnos y cómo evaluar teniendo en cuenta esas adaptacIones. En una de estas sesiones, el profesor Daniel nos hizo una pregunta que me hizo reflexionar; ¿Por qué hablamos los profesores en clase? La respuesta puede parecer muy obvia pero no lo es tanto. Gracias a ella me he dado cuenta de que tengo que rebajar mis intervenciones en clase. En la era que nos ha tocado vivir, no soy la que tiene que dar grandes discursos si no que son ellos los que deben hablar, participar, reflexionar... manteniéndose activos y así poder desarrollarse en todos los sentidos. 

Before finishing, I would like to say the 30th September was Maria Rosa’s Birthday 🎉 🎈. In order to celebrate it, they cooked what they call “la vera pasta italiana”. It has been really nice to share my days with them. They are all so different but good professionals at the same time. 

Antes de acabar, me gustaría resaltar que el día 30 de septiembre fue el cumple de María Rosa, una de las profesoras. Para celebrarlo, ellas cocinaron lo que llaman la verdadera pasta italiana. Ha sido genial compartir mis días con ellos. Son todos muy diferentes pero muy buenos profesionales todos. 


See you soon. 


Carmen❤️ 

No hay comentarios:

Publicar un comentario